ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΣΗΣ…
- Η μάθηση βασίζεται στη σχέση και μάλιστα στη σχέση μέσα σε καλό συγκινησιακό κλίμα
- Η μάθηση για να διευρύνει και να εμψυχώνει τον άνθρωπο φέρνοντας χαρά και δύναμη, χρειάζεται ν’ απευθύνεται σ’ ολόκληρη τη λειτουργία του ανθρώπου, δηλαδή, τόσο στο νοητικό – ψηφιακό του, όσο και στο αναλογικό του κομμάτι ( συναισθήματα, εμπειρίες, βιώματα, μουσική, ζωγραφική, κίνηση ), στη μη λεκτική επικοινωνία.
- Να αξιοποιήσουμε, να καλλιεργήσουμε το συγκινησιακό μας κομμάτι, τη συναισθηματική σκέψη και νοημοσύνη.
- Να είμαστε «ανοιχτοί» στο να μαθαίνουμε.
- Οι τεχνικές έχουν λιγότερη σημασία από την ανθρώπινη ανάγκη για αίσθημα αποδοχής και «ανήκειν», απαραίτητα στοιχεία για όλες τις σχέσεις που έχουν σαν στόχο τη μάθηση και την εξέλιξη.
- Να αναδύσουμε, να καλωσορίσουμε, να αντέξουμε, να αξιοποιήσουμε το «καινούριο» και το «διαφορετικό». Να δώσουμε έμφαση στη συμβολή και στην αξιοποίηση όλων των μελών.
- Να αξιοποιήσουμε όλα τα μέλη ( άτομο, δυάδα, τετράδα, ολομέλεια, άτομο )
- Να αξιοποιήσουμε τις προσωπικές εμπειρίες και τα βιώματά μας και των παιδιών, έτσι ώστε…
- Να μην είμαστε απλοί «καταναλωτές» της γνώσης, αλλά να γίνουμε συμπαραγωγοί, συγκατασκευαστές της γνώσης ( συνδεόμενοι με τον εαυτό μας, αλλά και με τους άλλους ). «Τα σημαντικά πράγματα τα ξέρουμε, αλλά δεν ξέρουμε ότι τα ξέρουμε» ( Virginia Satir )
- Να εστιαστούμε στο θετικό, να θρέψουμε τις αυτοηγετικές ικανότητες (του εαυτού μας, του παιδιού μας, των μαθητών μας, της ομάδας ), στηριζόμενοι στο θετικό, σ΄αυτό που μπορούμε και ξέρουμε.
- Solution focused therapie. Μετακινήσου από το πρόβλημα στη λύση του προβλήματος. Εκεί να εστιαστείς. Βρες για κάθε πρόβλημαμία συγκεκριμένη, ρεαλιστική, εφαρμόσιμη λύση.
- Να φύγουμε από τη γραμμική θεώρηση των πραγμάτων και να δώσουμε έμφαση στην αλληλεπίδραση, στη συναλλαγή, στο πλέγμα των σχέσεων
- Το έργο συγκροτεί την ομάδα
- Το σημαντικό είναι πώς συμπεριφερόμαστε, όχι το τι λέμε.